품질선언문
  • 한국품질경영학회 / 2021-09-27 / 1,906

International Academy for Quality 의 품질선언문을 학회회원님들과 공유합니다.

 


 

21세기를 위한 품질 선언문


품질은 인류의 삶을 풍요롭게 하는 필수요소이다

 

전 세계 품질 전문가인 우리는 품질 활성화를 위해 단결하고, 우리의 전문성을 기반으로 세계와 소통한다. 우리는 품질 분야의 핵심에 있는 원칙과 실행이 조직의 일하는 방식을 혁신하고, 인류의 지속적인 이익을 위해 우리의 일을 관리할 수 있는 힘을 가지고 있다고 굳게 믿는다이러한 힘은 기업, 의료, 교육, 비영리, 사회, 인도주의 단체 및 정부 등 모든 유형의 조직과 사람들의 마음과 정신 속에 자리잡을 수 있다. 우리는 품질이 두 가지 중요한 토대를 가지고 있다는 것을 인식한다. 그 것은 모든 인간에 대한 상호존중과 이와 연결된 과학 분야이다.


우리는 전 세계 사회의 더 큰 이익을 위한 봉사 정신을 바탕으로, 우리의 전문성을 개발할 수 있도록 수련하고, 품질 관련 지식을 발전시키기로 결의한다. 우리는 품질에 대한 헌신적인 실행을 통해 건강한 지구에서 인류가 번성하고 마침내 우리 모두의 삶의 질을 높이는 것을 목표로 한다. 우리에게 품질이란 조직이 사회나 환경에 해를 끼치지 않으면서 모든 이해 관계자들의 명시적, 묵시적, 잠재된 요구 사항을 충족하는 것을 의미한다. 우리는 품질이 인류의 발전을 위해 반드시 실현되어야 한다고 믿는다.


이제 우리는 '품질을 통한 리더십'을 전 세계적으로 활성화하기 위한 십계명을 선언한다.

 

        예술과 과학을 심화한다: 품질을 다루는 과학에 대한 심오한 지식을 심화하고, 인류의 이익을 위한 노력이 관련된 모든 분야로 품질의 적용을 확대한다.

        해를 끼치지 않는다: 사회와 지구의 생태계에 해를 끼치지 않고 좋은 일을 하는 것은 품질 응용의 조건들을 제한하는 것이 아니라, 최고 수준의 개선 목표를 세우는 데 필수적이라는 생각을 깊이 각인한다.

        범위를 확대한다: 지역, 부문, 기능적 영역으로 품질 적용을 확대하고 소규모 기업을 지원한다.

        비즈니스를 넘어선다: 교육, 의료, 환경 및 정부의 경영에 큰 변화를 가져올  수 있도록 주요 기업의 사례를 벤치마킹하고, 이를 뛰어 넘어 발전해 나간다.

        고객에게 서비스한다: 모든 조직 리더가 고객-환자-학생-시민의 요구를 충족시키는 것을 최우선으로 실천할 수 있도록 장려한다.

        품질 방식에 따라 전략을 구축한다: 조직의 내부 약점과 취약점을 없애고 강점과 기회와의 조화를 보장할 뿐만 아니라 모든 이해 관계자에게 서비스를 제공하기 위해 비전과 목표가 수립되어야 하는 방식에 대해 관리자들이 민첩하게 반응하도록 훈련한다.

        모든 사람을 참여하게 한다: 모든 개인들이 조직에 보편적으로 참여하도록 격려하고, 그들 자신의 일의 품질을 보증하고 지속적으로 개선할 수 있도록 주인의식과 능력을 개발한다.

        신뢰와 행복을 창출한다: 조직은 모든 직원이 번영, 행복, 신뢰, 내적 신뢰의 경험을 통해 자신의 능력과 자존감을 높일 수 있는 환경을 조성하도록 장려한다.

        데이터를 일상적인 대화로 가져온다: 데이터 과잉 시대에 이사회 구성원에서부터 일선 직원에 이르기까지 모든 사람이 제어, 개선 및 일상 대화에서 응용 프로그램을 위한 데이터를 생성하고 해석하는 것에 능숙해지도록 만든다. 

        새로운 기술을 수용한다: 새롭게 부상하는 디지털, 생물, 재료, 기타 분야의 첨단 기술에도 품질을 빈틈없이 접목한다

 

 

 

 


 

Quality Manifesto for the 21st Century


Quality defines the essence of goodness for humanity

 

We, quality professionals of the world, unite to commit ourselves to revitalize quality and transform our profession to increase its relevance for the world. We believe firmly that the principles and practices at the core of the quality discipline possess the power to enable organizations to revolutionize their way of working and to manage their affairs for the lasting benefit of humanity. This power can be instilled in all types of organizations – businesses, health care, education, not-for-profit, social, and humanitarian organizations, and governments – as well as in the hearts and minds of people. We recognize that quality has two critical foundations: the discipline of science coupled with mutual respect for all human beings.

 

We resolve to be disciplined in developing our expertise and to advance quality knowledge, in the spirit of service for the greater good of our global society. Through the dedicated practice of quality, we aim to enable humanity to thrive in a healthy planet thereby advancing the quality of life for all. To us, quality means that organizations fulfil the stated, implied, and latent requirements of all of their stakeholders, while causing no harm to society or the environment. We believe quality can and must be applied for the betterment of humanity.

 

Now we revitalize our dedication to globally enable ‘Leadership through Quality’ in ten ways:

  

Deepen our art and science: deepening the profound knowledge of quality sciences and widening the art of its application into all spheres of endeavor for the benefit of humanity.

Do no harm: embedding the idea that not causing harm and doing good for society and the ecology of the planet are not limiting conditions of quality applications but are integral to framing improvement objectives at the highest levels.

Extend our scope: extending the application of quality to all geographies, sectors, functional domains, as well as supporting smaller enterprises;

Go beyond business: developing beyond major corporate applications to cause intense shifts in management of education, health care, environment, and government.

Serve our customers: emboldening all organizational leaders to forever commit to the precedence of satisfying the needs of their customers-patients-students-citizens as their principal objective.

Build strategy the quality way: sensitizing managers to the way vision and objectives must be established, not only to avoid an organization’s internal weaknesses and vulnerabilities and assure harmony with strengths and opportunities, but also in service to all of its stakeholders. 

Involve everyone: stimulating the universal involvement of all individuals in an organization, creating ownership and capabilities for assuring the quality of their own work and in making improvements endlessly. 

Create trust and happiness: encouraging organizations to create an environment wherein all employees gain security through their experience of prosperity, happiness, trust, and inner confidence through their rising abilities and self-respect. 

Bring data into daily conversation: rendering, in an age of data profusion, everyone from board members to frontline associates skillful in generating and interpreting data for applications in control, improvement, and daily conversation. And,

Embrace the new technologies: weaving quality seamlessly into emerging digital, biological, materials and other advanced technologies.


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